Innowacja polega na utworzeniu ogólnodostępnej dla uczniów platformy e-learningowej szkoły. Początkowo narzędzie będzie wsparciem w nauczaniu zajęć komputerowych i języka angielskiego. W kolejnych latach planowane jest wykorzystanie platformy jako narzędzia wspierającego naukę innych przedmiotów.
Platforma będzie umożliwiała uczniom powtarzanie i utrwalanie materiału poznanego na zajęciach oraz sprawdzanie na bieżąco swojej wiedzy poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju quizów i testów.
I. Cele
Głównym celem innowacji jest stworzenie nowoczesnego narzędzia będącego dodatkową pomocą naukową dla uczniów naszej szkoły.
Cele ogólne:
• wskazanie uczniom pożytecznego zastosowania Internetu i komputera,
• umożliwienie uczniom kontaktu z nowoczesnymi formami edukacji na odległość,
• kształtowanie wśród uczniów postaw odpowiedzialności za własną naukę i przyszłość,
• wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
• zwiększenie samooceny uczniów związane z pozytywną oceną wyników dodatkowej pracy,
II. Spodziewane efekty
Zakłada się, iż w wyniku realizacji innowacji osiągnięte zostaną następujące efekty:
Uczniowie:
• będą aktywnie korzystać z materiałów umieszczonych na platformie,
• utrwalą nabyte w trakcie nauki szkolnej wiadomości i udoskonalą umiejętności,
• nauczą się samodyscypliny jakiej wymaga praca z e-materiałami,
• uświadomią sobie, że komputer służy nie tylko do rozrywki ale jest cennym narzędziem wspomagającym naukę,
• będą umieli dokonać samooceny w odniesieniu do posiadanych wiadomości i umiejętności,
• uczniowie poznają wartość uczenia się,
Innowację realizował Pan Tomasz Lipian.