OPIS ZASAD INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ - Memosy
1. Innowacja metodyczna.
2. Nazwa innowacji- „Memosy”.
3. Autor- nauczycielka języka angielskiego Justyna Rezler.
4. Termin realizacji innowacji- lata szkolne 2014/2015 do 2017/2018.
5. Zajęciami innowacyjnymi zostaną objęci uczniowie Szkoły Podstawowej im. M. Romanowskiego od klasy IV.
6. Innowacja „Memosy” napisana została zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty z dnia 7.IX.1991 r. (tj. Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. Zm.), Rozporządzenie MENiS z 9.IV.2002 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr56, poz. 506), Rozporządzenie MEN z dnia 6.!.2009 r. (Dz.U. Nr 4/2009, poz 18).
7. Cele innowacji:
- motywowanie do nauki języka,
- stworzenie portfolio językowego,
- utrwalenie słownictwa oraz struktur gramatycznych,
- pobudzenie aktywności uczniów,
- rozwinięcie samodyscypliny.
8. Treść innowacji.
„Memosy” to innowacja metodyczna, która powstała w celu podniesienia wyników na sprawdzianie klasy szóstej. W jej zamyśle jest, aby uczniowie klas czwartych założyli dwa zeszyty. Pierwszy „Word memos” będzie sukcesywnie uzupełniany wyrażeniami dnia codziennego oraz wyrazami, które uczniowie poznają w trakcie 3 lat nauki. Drugi zeszyt zatytułowany „Grammar memos” zawierać będzie poznane czasy, struktury i czasowniki. Memosy mają za zadanie zebrać wiedzę ucznia i w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej służyć swoją pomocą w celu utrwalenia.
9. Oczekiwane efekty: uczniowie
- - Uporządkują swoje wiadomości,
- - wzbogacą swoje słownictwo,
- - utrwalą swoje wiadomości,
- - rozwiną umiejętność systematyczności.