Jak czytać z dzieckiem?
- Odsłony: 82
Drogi Rodzicu
zapraszamy do udziału w projekcie Fundacji Powszechnego Czytania
"Supermoc książek w domu"
Jak czytać z dzieckiem?
Aby czytanie dzieciom stało się dobrą praktyką w każdym domu, potrzeba naprawdę niewiele. Dlatego uruchamiamy "Supermoc książek w domu"
Informacja dla rodziców
- Odsłony: 95
Informacje o zasadach przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty
- Odsłony: 116
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w klasach I–VIII. Egzamin ósmoklasisty będzie obejmował wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych.
Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej.
Ósmoklasista przystępuje do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.:
- języka polskiego
- matematyki
- języka obcego nowożytnego.
Ósmoklasista przystępuje do egzaminu z jednego z następujących języków obcych nowożytnych: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego lub włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Przebieg egzaminu ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty odbywa się w maju. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpi do egzaminu w tym terminie, przystępuje do niego w czerwcu.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany przez trzy kolejne dni:
- 24 maj 2022 – egzamin z języka polskiego, który trwa 120 minut
- 25 maj 2022 – egzamin z matematyki, który trwa 100 minut
- 26 maj2022 – egzamin z języka obcego nowożytnego, który trwa 90 minut.
Wszystkie egzaminy rozpoczynają się o godzinie 9.00.
Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, a w przypadku egzaminu z matematyki również linijkę.
Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.
Zadania na egzaminie ósmoklasisty
W arkuszu egzaminacyjnym z każdego przedmiotu znajdą się zarówno zadania zamknięte (tj. takie, w których uczeń wybiera jedną odpowiedź z kilku podanych), jak i zadania otwarte (tj. takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź).
Przykładowe zadania wraz z rozwiązaniami można znaleźć w informatorach o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów (dostępne są aneksy do tych informatorów obowiązujące w roku szkolnym 2021/2022), w przykładowych arkuszach egzaminacyjnych, w arkuszach z egzaminów próbnych, w zestawach powtórzeniowych zadań egzaminacyjnych oraz w arkuszach wykorzystanych do przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty w latach 2019-2021.
Wyniki i zaświadczenia
W 2022 r. uczniowie poznają swoje wyniki 1 lipca, natomiast 8 lipca każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty. Na zaświadczeniu podany będzie wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej dla egzaminu z każdego przedmiotu.
Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które uczeń zdobył za zadania z danego przedmiotu.
Wynik centylowy to odsetek liczby ósmoklasistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z egzaminu z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż zdający.
Na przykład uczeń, który z języka polskiego uzyskał 78% punktów możliwych do zdobycia (wynik procentowy), dowie się z zaświadczenia, że wynik taki sam lub niższy uzyskało 73% wszystkich zdających (wynik centylowy), co oznacza, że wynik wyższy uzyskało 27% zdających. Wynik centylowy umożliwia porównanie swojego wyniku z wynikami uczniów w całym kraju.
Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.
Informacje dodatkowe
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO
Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia nie później niż do 30 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin, składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację o przystąpieniu do egzaminu z jednego z języków obcych nowożytnych, którego uczeń uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Osoby pełnoletnie składają taką deklarację samodzielnie.
UPRAWNIENIA LAUREATÓW I FINALISTÓW KONKURSÓW
Uczeń, który jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad lub laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, organizowanych z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, jest zwolniony z egzaminu z danego przedmiotu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem z przedmiotu najwyższego wyniku.
UPRAWNIENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie niepełnosprawni, niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym, oraz uczniowie, o których mowa w art. 165 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (cudzoziemcy), przystępują do egzaminu ósmoklasisty w warunkach i/lub formach dostosowanych do ich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące dostosowań są ogłaszane w komunikacie o dostosowaniach.
Regulamin Powiatowego Konkursu "My story book"
- Odsłony: 557
Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie Plastyczno-Literackim „Warto uczyć się języków obcych” pod hasłem „My story book”.
Regulamin
Ogłoszenie o rekrutacji do klasy I
- Odsłony: 103
SZANOWNI RODZICE!
Zapraszamy do zapisów dzieci do klasy pierwszej
Szkoły Podstawowej
im. Mieczysława Romanowskiego
w Józefowie na rok szkolny 2022/2023.
- Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły, przyjmuje się z urzędu. Podpisaną przez rodziców kartę zgłoszenia oraz oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata i jego rodziców należy złożyć w sekretariacie szkoły.
- Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły (jeżeli szkoła będzie dysponować wolnymi miejscami) są przyjmowane na wniosek rodziców po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie jednolitych kryteriów zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXVIII/175/17 z dnia 30 marca 2017r. (załącznik) Terminarz postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego określa Zarządzenie Nr 10 Burmistrza Józefowa z dnia 25 stycznia 2022 r. (załącznik)
mgr Anna Mazurek
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie
Szanowni Rodzice!
- Odsłony: 126
Zapraszamy na spotkania z wychowawcami klas, które odbędą się w formie on-line, z wykorzystaniem aplikacji Teams, zgodnie z poniższym harmonogramem:
Klasa
|
Data, godzina |
Ia |
03.02.2022 r. godz. 16.00 |
IIa |
02.02.2022 r. godz. 16.00 |
IIIa |
03.02.2022 r. godz. 16.30 |
IVa |
04.02.2022 r. godz. 16.00 |
Va |
01.02.2022 r. godz. 16.30 |
VIa |
03.02.2022 r. godz. 16.00 |
VIIa |
03.02.2022 r. godz. 16.30 |
VIIb |
09.02.2022 r. godz. 16.30 |
VIIIa |
03.02.2022 r. godz. 16.00 |
VIIIb |
04.02.2022 r. godz. 16.30 |
Konsultacje indywidualne z nauczycielami przedmiotów zaplanowane są na 08.02.2022r. godz. 15.30 – 17.00 po uzgodnieniu z wychowawcami klas.
Dwunastu braci
- Odsłony: 568
Uczniowie kl. IIa wraz z nauczycielką Ewą Lipian w ramach realizacji innowacji przygotowali inscenizację pt.” Dwunastu braci”, którą 20.01.22 r. przedstawili koleżankom i kolegom z klas I -III. Celem przedstawienia było zrealizowanie założeń innowacji pedagogicznej pt.” Bajkoterapia. Baśnie i bajeczki nauczą i przepędzą smuteczki.”
Uczniowie najpierw uczyli się pięknie recytować przyznane przez wychowawczynię kl IIa role – a nie było to łatwe, gdyż ze względu na liczną grupę musieli nauczyć się mówić w duetach. Kolejnym zadaniem było przygotowanie odpowiednich do ról stroi, i najważniejszy krok, czyli pokonanie trudnych emocji, stresu i wystąpienie przed publicznością. Uczniowie pięknie się zaprezentowali i zebrali gromkie brawa od kolegów i koleżanek oraz Pani Dyrektor i nauczycieli.
Konkurs na zakładkę do książki rozstrzygnięty!
- Odsłony: 521
Oryginalne oraz pięknie wykonane zakładki promują czytelnictwo i często bardzo skutecznie zachęcają do siegnięcia po książkę. Ogłoszony w szkole konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, powstało wiele pomysłowych i ładnych prac. Autorzy najciekawszych i najstaranniej wykonanych zakładek otrzymali nagrody i wyróżnienia.
W kategorii klas I -III nagrodzono: Karola Sitarza, Kalinę Dziurbas, Adama Dziurbasa, Adama Dziurę, Filipa Kmiecia, Amelię Zakrzewską, Karolinę Grudziński i Roberta Burdę. Wyróżnienia przyznano: Martynie Skroban, Nikoli Pałce, Marcelinie Dziamie oraz Marcelinie Gucz.
W kategorii klas IV - VIII nagrody otrzymali: Natalia Osuch, Wiktoria Chodara, Gabriela Kula oraz Maja Milewska. Wyróżniono także zakładki: Katarzyny Kawy, Danieli Naklickiej, Mai Podolak, Joanny Kołodziej, Mikołaja Łagożnego i Kacpra Śwista.
Konkurs został zorganizowany przez bibliotekę szkolną w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Strona 4 z 79