6 maja 2022 r. uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej im. M. Romanowskiego w Józefowie udali się na wycieczkę krajoznawczo- integracyjną do Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Swój pobyt w tym urokliwym miasteczku rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle. Następnie w towarzystwie przewodników spacerkiem udaliśmy się w kierunku malowniczych uliczek, podziwiając piękną architekturę, słuchając przy tym informacji o mieście. Potem wyruszyliśmy w stronę kościoła katedralnego, mijając po drodze pomnik kundelka. Dalej poszliśmy w górę, w stronę Zamku Kazimierskiego,  a właściwie do jego ruin, baszty, gdzie na wieży mogliśmy oglądać  meandrującą Wisłę, a także posłuchać wielu historycznych ciekawostek dotyczących m.in. króla Kazimierza Wielkiego. Dużym wyzwaniem dla wszystkich było wejście na Górę Trzech Krzyży, gdzie odpoczywając podziwialiśmy przepiękną panoramę Kazimierza. Trochę czasu poświęciliśmy na zakup pamiątek na Rynku. Po tak aktywnym zwiedzaniu przyszedł czas na smakowity obiad. Zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną. Dziś wycieczka to już wspomnienie, a na pamiątkę pozostały nam także zdjęcia, do których obejrzenia serdecznie zapraszamy. Opiekę nad uczniami w czasie wycieczki sprawowały nauczycielki: p. Monika Pasierbiewicz, p. Ewa Lipian, p. Ewa Buczkowska, p. Jolanta Lal- Szkałuba, p. Alicja Biszczanik oraz mama uczennicy z klasy I p. Magdalena Hanys- Gucz.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego  Wycieczka do Kazimierza Dolnego  Wycieczka do Kazimierza Dolnego